måndag 15 juni 2015

För att!

Tog en promenad i morse, det var så länge sen så det kändes helt overkligt.. Jag måste nog ut i naturen mer, speciellt just nu. Det blåste i träden och de nyutspruckna löven darrade i vinden. Att det var kallt kändes nästan inte ens.

Jag tänker så mycket nu så spänningarna hopar sig i både rygg och nacke, idag fick jag äntligen en timme ifred helt ensam med min yogamatta. En hel timme yoga, en hel timme för mig själv, en hel timme att bara andas. Släppa, känna att man ger sig, man behöver inte vara spänd, inte för någonting. Jag tror det är lätt hänt att låsa sig. Ahhhh, det var så härligt!!

Jag har varit så himla positiv hela graviditeten att jag nästan glömt hur det känns att känna. För för mig har det ändrats, min värld är inte styrd av mina hormoner, det är faktiskt jag som styr min värld och hur dagarna ska bli. Men nu känner jag ett sånt behov av att få vara ensam och få sova, få ladda. Det är säkert nåt naturligt i det, att man laddar för vad som kommer. Men att bara få sitta och andas och bara vara, eller bara lyssna på musik, helt själv. Det är min "craving" just nu. Inte på något dåligt sätt, det bara känns så. :) Låt mig va´, så kommer jag, till dig, då jag känner så.

Yogan är magisk, man släpper alla hämningar höll jag på att skriva, kanske snarare spänningar. Tror jag måste stiga upp imorgon bitti och ta en hel timme för mig själv, så kan jag vara min familjs gullemamma sen. Jag är trots allt snart i v 40 :)

♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Härligt att du känner så - och du har verkligen haft tur med din graviditet. Det som väntar kommer att gå som smort. Det är jag säker på!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera