söndag 19 juli 2015

Att välja glädje

Sådär som man kan välja vad man ska äta till middag, kan man se vidare och välja vad man vill eller inte vill se.. Jag väljer lycka! Jag väljer att se, med klara öppna ögon.

Jag säger inte att jag inte är ledsen ibland, jag är inte starkast i världen men jag kan tänka mig stark. Jag kan försöka påverka. Jag kan ta saker för vad de är. Jag kan känna trygghet i alla situationer, på sätt och vis.

Yogade igår, tog hela koncentrationen bara till mig själv och släppte lös. Vad yogan gör för mig? Den gör mig mindre orolig, mindre ledsen, mindre spänd. Jag bryr mig helt enkelt inte lika mycket. Jag hittar frid och lugn och ro och känner mig stark!

En vecka sedan förlossningen och äntligen står jag starkare igen, lite mer energi. Jag visste att den skulle uppenbara sig, inom kort ☺

Så det tänket har jag haft i flera månader nu! Jag är inte den som är den! Att bära ett barn, med förändringen som blir med kroppen, att tackla alla hormoner och hålla sig lugn, all oro för förlossningen, omställningen med ett litet barn som jag gärna vill ge all uppmärksamhet men som också kräver det, som låser fast en på ett svårförklarat sätt.. Oron över storebror, alla känslor!! De lugnas med en lugn andning. Och lite go! Lite - vad stark jag är! Jag kan dethär!

Jag må ha åkt på en stor inflammation, jag kan inte amma pga antibiotikan, vi har inte kommit överens om nåt namn. Lillen har varit massa ledsen första tiden.

Men! J#((#)))2#;r vad duktiga vi är! ❤ 😃

We can do this. 😊😉
Det är skönt att slappna av nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar